Something Something

Vana

Kan man säga att man är van vid att bli behandlad som man icke vore värd mer än ett fallet löv. Jag tror att jag gör det nu, jag är van och jag börjar starkt fundera på om det är fel på mig. Men det verkar som att ingen vill säga mina brister, förutom att jag är bitter nu förtiden. Men min bitterhet kommer ifrån min dåliga vana - Som Jag Blir Behandlad.
Jag vet om att det inte finns något mer inom mig som säger att man förtjänar att leva. Ack vet jag att detta kommer eventuellt vända när jag väl tror att jag har fått en vän. Men vännen försvinner på samma sätt som våra årstider, det vill säga nya "vänner" konstant för att något händer alltid. Antingen är det känslorna som spelar ett eget spel eller så är det pengarna som spelar roll. Och jag vet om att jag inte tjänar en förmögenhet men jag ger hellre bort mina pengar till någon som har mer hopp än vad jag har. Det gör mig glad att se en människa att uppskatta pengar mer än vad jag nånsin kommer göra. Pengar och känslor styr det mest här i våran omgivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback