Something Something

BIG BIG UPDATE!

Lyssnar just nu på There For Tomorrow - The World Calling och blev klar med mina kladdkaksmuffins med vaniljtopping. Ska sitta ner här med er och förklara varför jag har varit så frånvarande. Lyssna gärna på låten undertiden, den är bra ;D

Ska vi börja från förra veckan?
VECKA 8:
Allt började med ett härligt besök i Göteborg och inte så mycket långt efter där så blev det Stockholm. DÄR HÄNDER DET GREJER!


Onsdag kommer jag till Stockholm och träffar min kompis, går hem till honom snackar om hur det ska gå med intervjun på torsdagen. Även om hur framtiden skulle se ut efter jag hade varit där. Det var väldigt trevligt och sedan så drog vi ut i stor stan för att ha det lite roligt. Jag hade ju suttit på ett tåg i drygt 5 timmar så ville verkligen röra lite på mig. Det var hur kul som helst, fast vi kommer inte ihåg så mycket av slutet med det var något jag skulle kunna tänka mig och leva med i 2 år. Det är ju trots allt så lång som utbildningen var på.
Nu var det

Torsdag och jag vaknade med en feber som var så hög. Jag orkade inte gå upp ur sängen för att äta eller något. Var verkligen slö! Skulle egentligen ha hälsat på min mormor, moster och kusin men det gick inte så bra när man var säng liggandes. Men efter mycket om och men så kom jag in i duschen och försöka se lite frisk ut när man kommer till intervjuen. När vi var väl på väg dit så bröt jag nästan ihop, var verkligen verkligen hur nervös som helst, eftersom det är ju verkligen en utbildning som jag strävar efter. DET ÄR MIN FRAMTID! JAG VET DET! Det verkade gilla mig och allt var toppen. Sen blev det bara en härlig hemma kväll med en pizza som var gjord av pizzagudarna. Helt underbar pizza. NOM~

Fredag är kommen och jag mådde lite bättre men fick tråkiga beslut om att jag inte kunde följa med på min kompis band på spelning. Som jag hade sett fram emot eftersom jag vill ju bli ljudtekniker. Men men sånt händer ju, men vart skulle jag ta vägen. Ringde till kusinen Hampus på min fars sida som möte mig på centralen. Och så gick vi runt på kungsgatan och resten av de stressade gatorna. Seriöst, man måste gå på lugnande för att kunna klara av att gå där. Det var inte direkt så att man kunde gå in i en klädaffär och kolla lite som man kan göra i Göteborg, delvis Halmstad ( kan dock vara för att befolkningen är inte så hög här på vintrarna). Så vi gick därifrån ganska snabbt och åkte till Nynäshamn där Hampus bor och hans mamma, Även mina andra kusiner som var väldigt roligt och träffa efter så många många år. Fick väldigt många kommentaren att jag var väldigt lik Anki det vill säga min faster. Vill får väl se om det nästa gång jag åker upp så får man ta en bild på oss ;D Hampus och ja var uppe nästan hela natten och glodde på TV och snackade lite skit och sånt. JUST DET! Vi åt på en super awesome Thai restaurang i Nynäshamn som kickade allas thai ass. Det var sååå fint även om det var litet och maten var guld värd. Säkert guld värd och se mig och äta med CHOP STICKS, det var lite svårt ^^ Ska fixa en länk till restaurangen senare.

Och så var det Lördag, Skulle egentligen hälsat på min mormor, moster och kusin men det blev inte så. De hade inte riktigt tid med att hämta upp mig i Södertälje som jag fick skjuts av min farbror Nisse och hans fru. De är hur sköna som helst. Men innan det så var jag och hälsade på min farmor och farfar, de börjar tyvärr bli äldre och jag ångrar att jag inte har hälsat på de oftare. Men jag begav mig sedan vidare till Göteborg som jag råkade gå till Sticky som var HUR kul som helst. Mer behöver jag inte säga och hälften behöver ni inte veta ;D Ni får använda fantasin!

Söndagen var mindre kul, man behövde nämligen en borgenär till att söka till skolan i Stockholm och jag blev neckad av alla jag frågade. Men Det är kanske ödet även om det är sorgligt.
Och fram till idag så är det bara massor av pluggande och kelande med Tenshi ♥ Hon verkar och verkligen  storm trivas ju! Och följer efter mig och ligger på mig när vi sover, helt galet. Tror hon har lite separation ångest XD Mwihihi~

Men nu ska jag hämta några krukor på vinden till mina nya blommor och städa lite
Cute bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback