Something Something

Hi!

Har ni tänkt ut erat nyårslöften? Det har inte jag. Jag ser ingen anledning att göra ett löfte om man ändå inte kan hålla det. Där emot så hoppas jag på något istället ;3 Jag har aldrig förståd hur man kan lova något och bryta det på det mest möjliga sättet. Att lova, lova att du aldrig ska göra något,bli beroende igen eller få alkohol problem igen. Hur kan man då vara så självsäker på att man inte kommer gå tillbaka om man inte gör något som får en att tänka efter. Som kärlek eller familj, hur kan man svika något sånt värdefull som de drabbade säger. Hur kan de inte förstå vad de har gått miste om? Jag förstår inte att man måste krossa de små hjärtan man älskar för att kunna klara sig själv? Hur kan man lämna allt bakom sig för att fly från verkligheten? Hur kan då leva ett liv med alla brytna löften på samveten? Jag kan säga er att jag har blivit utsatta av detta både av förstå kärleken och av min egen far. Jag kan säga er att det är något jag inte vill uppleva igen. Så därför ber jag er att försöka och var ärliga mot er själv och öppna er för de ni älskar. Jag tvivlar starkt så att du skulle bli övergiven om du bara sa som det var även hur illa det är eller hur ont det gör och berätta att du har brytit det tomma löftet du gav till din käraste. Ibland får man bita i det sura äpplet som man är allergisk emot. Må vara en nära döden upplevelse men må det vara värt det för att behålla det värdefulla i ditt livet som du endast kommer leva en gång. Tänk efter, en gång. Tick tock, our time is runing out~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback