Something Something

Remember Me

Hej hej
Nu har jag nyss tittat på Remember Me och jag tyckte att den var väldigt romantiskt och dramatisk. Jag kan säga att de som gillar såna slags filmer borde sen den. Det föll några trårar ner från min kind om jag ska vara ärlig.
Jag gillar såna filmer, lik så: P.S i love you, notebook, The Curious Case of Benjamin Button, Reign Over Me, En geishas memoarer, seven pounds, The Pursuit of Happyness.
Några man borde ha sett ;D

Nick And Norah's Infinite Playlist
500 days of summer
notebook
P.S i love you
The Curious Case of Benjamin Button
Reign Over Me
i am legend
Up
Wall-e
big fish
En geishas memoarer
grandmoms boy's
disturbia
saw
Butterfly effect

Handling:
I det romantiska dramat Remember Me, spelar Robert Pattinson Tyler, en rebellisk ung man i New York som har ett ansträngt förhållande med sin far (Pierce Brosnan), allt sedan en tragedi separerade familjen. Tyler tror inte att någon annan skulle kunna förstå vad han har gått igenom tills den dagen han möter Ally (Emilie de Ravin). Kärlek var det sista på hans sinne, börjar han att falla för henne. Genom Deras kärlek, börjar han att finna lycka och mening i sitt liv. Men snart avslöjas dolda hemligheter, och under omständigheterna som förde dem samman hotar sedan sakta att slita dem isär. Remember Me, är en oförglömlig berättelse om kärlekens kraft, styrkan i familjen och vikten av att leva passionerat och ta till vara på varje dag i ens liv!



Betyg:
Som sagt jag tycker att den var väldigt bra och gripande. Romantiken var helt underbar i filmen och man önskar att man själv kunde få det under tiden man tittar på filmen ( Tyvärr så är jag hemma igen har gjort lite ärenden och sånt nyttigt innan börjar jobbet igen ).
En film som man måste se om inte annat, för att Robert har huvudrollen ^^

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha jag var den enda som grät på bion när jag och min kille såg den :'D

2010-07-16 @ 22:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback