Something Something

Kärleks scones ~♡

Nu var jag sugen på något gott, SCONES! Jag åt det faktiskt för första gången på dagiset och jag blev helt kär. Det är verkligen gott och onyttigt.. lite iaf ;D Tänkte kolla in recept till scones och så såg jag de underbara hjärtformade sconesen, SÅNA ska jag och Kim ge oss på. Fast vi får väl se om det kan bli bra. Jag vet inte ens om man kan misslyckas med scones.

Antal portioner: 4 st
Färdigt på: 30 min
Ingredienser:
  • 3 dl mjölk
  • 100 g smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.
  3. Skär smöret i bitar, blanda ner det i mjölet och finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.
  4. Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när de kan forma den till en deg.  Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor.
  5. Forma om dem till hjärtan.
  6. Lägg upp hjärtbröden på ett bakplåtspapper och nagga dem försiktigt med en gaffel.
  7. Grädda i ugnen i ca 10 minuter.
  8. Servera hjärtsconesen varma med ost och marmelad

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback