Something Something

Feminist..?

Tydligen så är jag en feminist bara för att jag har svårt och lita på folk och speciellt killar när de bor på andra sidan av Sverige och de vill träffa en för att bli kompisar. Jag kan säga att jag har hört det mesta och ja, jag drar lätt alla över en kant just nu. Men det kan ju vara för att jag har inte lust och träffa män överhuvudtaget även om det gäller vänskap eller något annat. Hit och dit och blah blah blah... Är det konstigt att jag börjar tappa tron på män? Hur kommer det sig att jag blir feminist? Vad menas med feminist?

Jag trodde att feminist var inom politik..? Och inte om fördomar mot kärlek och vänskap?
Är det någon som kan förklara det för mig?

Kommentarer
Postat av: Mica

Hej! Jag råkade trilla in på din blogg när jag sökte lite nagel-inspiration. Ang Feminism: Alla som är normalt funtade och tycker att man har ett lika värde oavsett kön är feminister men pga en del fanatiska kvinnor och trångsinta män har ordet blivit så negativt laddat. Så går det när de som skriker högst (och inte de med sunt förnuft) är de som syns...



Sen måste jag bara fråga: har du pluggat japanska? För jag bara undrar varför du hade en bakgrund med texten "hamburgare"?

2011-03-24 @ 23:08:03
URL: http://micakarl.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback